WEBSWAN.IR

WEBSWAN.IR
پیوندهای روزانه

حس ششم

سه شنبه, ۸ بهمن ۱۳۹۲، ۰۷:۴۸ ق.ظ

اکثر انسانها به طور عمومی و طبق آموخته های درسی و تجربی با حواس پنجگانه آشنا می شوندکه در واقع نقش عملیتهای اجرایی بدن را به عهده دارند و به گونه ای می توان این حواس را در حکم ورودی و دریافت کننده های بدن انسان در نظر گرفت که مجموعه اطلاعات بیرون از بدن را به انسان منتقل میکنند . آنچه در اینجا مورد نظر است این است که این اطلاعات تنها به صوت ، دما ،بو،نور ولامسه ختم نمی شوند.

چه چیزهای دیگری میتواند در اطراف ما وجود داشته باشد که در محدوده غیر از این حواس پنجگانه بگنجد .

این چیزی است که بزودی به شکل متمرکزی به آن پرداخته میشود .اگر علاقمند به این مبحث می باشید این بخش را دنبال کنید.

مرکز درک و پردازش پنج نوع ورودی ای که در بالا به آن اشاره شدمغز است اما گستره و توان آن بسیار بیشتر از آن است که محدود به دریافت و پردازش این پنج حس باشد.انرژی هایی نا دیدنی ای وجود داردن که هر علم و منبعی ،تعبیر وتفسیر خاص خود را از آن دارند ونامهای گوناگونی روی آن می گذارند. شاید به گوش شما هم خورده باشد که انرژی کهکشانی روی اجسام و اشیاء اثرات خود را دارد.
واقعیت این است که بدن انسان مراکز دریافت بیش از پنج حس را دارد اما این مراکز بسیار پیچیده می باشند و به طور عمومی شاید برای هر انسانی فعال نباشند.این مراکز دریافت انرژی های ماورایی به چاکرا معروف می باشند که در ادامه به ذکر برخی مطالب برگفته شده از منابع و سایتهای اینترنتی می پردازم.
در هاله ی انسان ساختار هایی تحت عنوان چاکرا ( کانون انرژی ) وجود دارد. این مراکز مسؤول تبادل انرژی بین هالهی انسان و هاله ی کیهان ( ارسال و دریافت انرژی ) و همچنین مسؤول متعادل کردن انرژی در سطوح مختلف هاله می باشند.



در هاله ی انسان ساختار هایی تحت عنوان چاکرا ( کانون انرژی ) وجود دارد. این مراکز مسؤول تبادل انرژی بین هاله ی انسان و هاله ی کیهان ( ارسال و دریافت انرژی ) و همچنین مسؤول متعادل کردن انرژی در سطوح مختلف هاله می باشند. چـاکراهـا به دو نـوع اصلـی و فـرعی تـقسیم می شوند، تعداد چاکراهای اصلی هفت و فرعی بیست و یک می باشد. چاکراها شبیه قیف هستند، انتهای باریک چاکراهای اصلی به سمت مغز یا نخاع و قسمت پهن آنها به سمت خارجی ترین لایه ی هاله قرار گرفته است. چاکراهای اصلی در طول ستون فقرات تا مغز قرار گرفته اند و با شماره های یک تا هفت نام گذاری می شوند. این چاکراها به ترتیب شماره ( از یک تا هفت ) در انتهای ستون فقرات، راستای ناف، انتهای جناغ سینه، راستای قلب، گودی گردن، پیشانی و فرق سر قرار دارند. رنگ این چاکراها به ترتیب ( از یک تا هفت ) قرمز، نارنجی، زرد، سبز، آبی، نیلی و بنفش است.

هریک از این چاکراها با گروهی از عملکردهای جسمی، روانی و روحی در ارتباط است. سالم، باز و فعال بودن هر چاکرا باعث می شود عملکردهای مربوطه نیز ایده آل باشد. برای فعال سازی چاکراها از تکنیک های مختلف جسمی و ذهنی استفاده می شود . در ادامه نمونه ای از تکنیک های ذهنی آمده است. این تمرین را می توان با هر روشی انجام داد ( خوابیده به پشت طوری که دستها و بازوها در کنار بدن باشد و یا نشسته روی صندلی راحتی ) انتخاب روش به شما بستگیدارد که با کدامیک راحت تر باشید بعد از اینکه نشسته یا خوابیدید یک نفس عمیق از راه بینی بکشید (دم عمیق)، آنرا حبس کنید، سپس آرام از طریق دهان بیرون بدهید (بازدم عمیق)، چند ثانیه به ریه استراحت بدهید. (این کار را سه مرتبه تکرار کنید) حالا چشمان خود را ببندید، تصور کنید که می خواهید برای قدم زدن به جنگل بروید ، دری مقابل دیده گان شما قرار دارد، جلو بروید و در را باز کنید و به بیرون قدم بگذارید . راهی باریک و روشن که از میان درختان می گذرد به چشم می خورد ، شما در این راه قدم بگذارید و جلو بروید… شما در پایین جاده در سمت راست درختان بلندی را می بینید ، در این میان درخشندگی سیب های قرمز توجه شما را جلب می کند، از میان سیب های بی شمار سیبی قرمز را انتخاب کنید. سیب را در دست دارید و جریان رنگ قرمز را در خود احساس می کنید .

 چاکرای ششم ( چشم سوم(



 

این چاکرا بین دوابرو در وسط پیشانی حدود دو سانتی متر بالاتر از پل بینی قرار دارد. همه حس ها از جمله ادراک فراحسی و حس ششم و  قوه اراده و آگاهی از هستی مربوط به آن است. با تقویت این چاکرابه درون اشیاء رخنه کرده. و حقایق اسرار آمیز هستی را براحتی درک میکنید. طیف نوری فعال کننده آن، رنگ بنفش روشن است.هندوها به پاس احترام ، آرامش روحی ، و بالا بردن قدرت ذهنی و رسیدن به آرزوهای خود ، این محل را با رنگ نشان میکنند. چون ذهن از طریق تجسم فعالیت میکند، برای تقویت ذهن این کار را انجام میدهند. و با هستی یکی میشوند. این عمل حالتی است ،برای رهایی از زمین و بدیهای آن، این کار ورزش و تمرین نیست ، باید آنرا چشید.ایمان به این عمل ، شخص را در کانون آگاهی قرار میدهد. یعنی هماهنگی بدن و ذهن حاصل میشود.در این میدان شخص رها یی می یابد.این بزگترین لذتی است که به شخص دست میدهد.این عمل را ما در تمرینات یوگا، مدیتیشن میگوئیم. که در اثر تمرکز ذهن حاصل میشود. حالتی است پر از شادی و آرامش.......

کم کاری این چاکرا، شخص را به فراموشی و ضعف بینائی ،.فلج چشم و صورت و ضعف بویائی وسواس و بیماری اعصاب مبتلا میکند

 

تمرین : این چاکرا مرکز فرمان است، که به کمک غده هیپوفیز انجام میگیرد. به همین دلیل مثبت اندیشی باعث قوی شدن و باز ماندن این چاکرا میشود. پس با افکار و کلام پاک و مثبت، چاکرای ششم یا چشم سوم خود را تقویت کنید.

از جزیئات این مرکز می توان به موارد زیر اشاره کرد:

رنگ مربوط به چاکرا: نیلی، زرد، بنفش

حس مربوط به چاکرا: تمام حواس از جمله ادراک فراحسی

سمبل (نشانه): لوتوس 96 پر

تمایلات: هماهنگی با گیتی

توانایی: تبدیل رویای فردی به واقعیت

اصل اساسی: دانش وجود

غدد وابسته: هیپوفیز

اندام های وابسته: صورت، چشم ها، گوش ها، بینی، سینوس ها، مخچه و دستگاه اعصاب مرکزی.

عملکرد هماهنگ چاکرا:

نازک طبع، رقیق، الهام بخش، دوست داشتنی، روشن بین و فهمیده.

افراد کمی وجود دارند که چشم سومشان کاملاً باز باشد، با وجود این علی رغم رشد ناکافی چاکرای ششم می تواند عملکردی هماهنگ تر از دیگر چاکراها را خواهد داشت. هر چقدر این چاکرا رشد بیشتری داشته باشد افکار شما بیشتر بر اساس آگاهی درونی از حقیقت است و دنیای مادی برایتان شفاف می شود.(گرچه آگاهی شما همچون آینه ای در خدمت الهویت است و دنیای مادی رقص انرژی را که در سطوح لطیف هستی جا دارد منعکس می کند) آگاهیتان بالا می رود تا حدی که می توانید انرژی هایی که در زیر سطح چیزهای خارجی کار می کند را دریافت کنید و آنها را آگاهانه کنترل کنید.


عوامل هماهنگ کننده ی چاکرا:

لذت بردن از طبیعت: تماشای آسمان پر ستاره به باز شدن چشم سوم کمک می کند.

جواهر درمانی:

لاجورد:  به معنویت کمک می کند ولی در عده ای ایجاد سرگیجه می کند.

یاقوت آبی- بنفش: اثر پاک کننده- احیا کننده در زندگی و روح دارد.

موسیقی درمانی:

هر صدایی که به شما آرامش می دهد و ذهنتان را باز می کند و تصورات و احساسات را برانگیخته
می کند.

موسیقی مدرن و همینطور کلاسیک شرق و غرب (به خصوص آثار باخ) که هماهنگ کننده و فعال کننده چاکرای چشم سوم است.

رایحه ها:

رایحه نعناع: شخص را از دایره افکار محدود و کهنه رها می کند.

یاسمن: حس های ما را قوی و انرژی چاکرای چشم سوم را با انرژی چاکرای قلب پیوند می دهد.


مطالب بسیار زیادی در براه چاکراها وجود دارد که من با توجه به موضوع مدنظریعنی حس ششم فقط درباره چاکرای مربوط به این حس مطالبی اندکی را ارائه کردم.

پذیرش این مطالب برای همه تقریبا غیر ممکن است چون کسانی که به این نیرو دسترسی نداشته اند ویا ذره ای از آن را درخودحس نکرده اند فقط کلمات وجملاتی را می خوانند که هیچ ارتباطی با درک آنها پیدا نخواهد کرد اما کسانی که حتی ذره ای به این نیروها دسترسی داشته اند یا حسی از آنها را درخود سراغ دارند به خوبی درک میکنند که پرودگار هستی برای روح واحساس آدمی ابزار و وسایل خاص خود را در آفرینش لحاظ کرده است که ما از آن بی بهره ایم و حتی ممکن است تا پایان عمر از وجود آن بی خبر باشیم.

اگر برای احساسات درونی خود ارزش قائل هستیم وظیفه داریم برای ریشه یابی و هدایت درست آن به سمت و سوی واقعی که در نهایت به درک و شناخت پرودگارخواهد رسید گام برداریم.

هیچ قابلیتی در ما بیهوده آفریده نشده . وقتی بزرگترین هدف آفرینش ، احساس است به آن بیاندیشیم و ....

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۲/۱۱/۰۸
  • ۵۷۷۲ نمایش

نظرات (۱)

جالبه
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">