WEBSWAN.IR

WEBSWAN.IR
پیوندهای روزانه

چگونه اینترنت موبایل را کنترل کنیم

يكشنبه, ۱۸ مرداد ۱۳۹۴، ۰۸:۴۹ ق.ظ


چگونه مصرف داده  اینترنت همراه گوشی خود را بدون نرم افزار کنترل کنیم


توجه :

این مطلب آموزشی مطابق با منوی فارسی گوشی تدوین  و بر اساس اندروید 4.3 الگوبرداری شده است که ممکن است با اندکی مغایرت  در سایر نسخه های اندرویدی ، به مسیرمورد نظر دست پیدا کنید .


در گوشیهای اندرویدی در مسیری که در ادامه گفته خواهد شد ، ابزاری برای کنترل مصرف اینترنت گوشی وجود دارد.


ترافیک داده تلفن همراه <--مصرف داده <--                                      تنظیمات

 

 

1- خب  تو اینجا در بالاترین قسمت شما عبارت"ترافیک داده تلفن همراه " را خواهید دید که جلوش یه دکمه برای روشن /خاموش کردن هست که با روشن کردنش ، استفاده از اینترنت سیم کارت همراه گوشی شروع میشه.

2- بعد از اون عبارت " چرخه استفاده از داده ..." وجود داره که به تاریخ میلادی از یه تاریخ تا یک ماه بعد از اون دیده میشه که اگر روی این تاریخ را لمس کنید جدولی باز میشه که معمولا در انتهای اون عبارت" انتخاب چرخه " وجود داره ، بهتر است برای گرفتن یک نتیجه خوب از گزارشات مصرف اینترنت ، این تاریخ رو طوری محاسبه و انتخاب کنید که تاریخ میلادی انتخاب شده ، مقارن با ابتدا و انتهای یک ماه هجری شمسی باشد تا به خوبی مصرف ابتدا تا انتهای یک ماهه خود را ببینید.

توجه : در نظر داشته باشید که اگر آغاز دوره اینترنتی ، غیر از روز اول ماه شمسی بوده است ، با این تنظیم خواهید توانست ، تاریخ میلادی ای را تنظیم کنید که مقارن با روز آغاز مصرف اینترنتی شما خواهد بود.

3- بعد از این شکلی شبیه به یک جدول خالی دیده میشود که در واقع مکان نمایش نمودار مصرف اینترنت است.

در زمان خاموش بودن داده تلفن همراه روی این جدول فقط تو شاخص یا به عبارتی دو زبانه عمودی قابل جابجا کردن دیده می شود . کار این زبانه محدود کردن روز یا  روزهای خاصی در محدوده یک ماهه ای است که شما در مرحله قبل انتخاب کرده اید و به این طریق خواهید توانست گزارش دقیق تری از روز یا روزهای مورد نظر خود ببینید.

4- در زیر این نمودار گزارشی متنی از روند استفاده در تاریخ مشخص شده به چشم میخورد که به طور مستقیم به مقدار مگابایت و گیگابایت استفاده شده اشاره میکند.

5-  بعد از این گزارش متنی در زیر آن، همه برنامه هایی که روی گوشی شما نصب هستند و میتوانند به هر نحو از اینترنت گوشی استفاده کنند لیست شده است .

توجه و مدیریت به این بخش از این لحاظ حائز اهمیت است که اکثر کاربران گوشی های اندرویدی ، بدون آنکه آگاه باشند ، گاه از طریق یکی از همین برنامه ها مورد مصرف اینترنت قرار میگیرند و به این طریق قبل از استفاده بهینه از اینترنت خود ، با پایان حجم اینترنتی خود مواجه میشوند.

مدیریت این بخش بسیار آساده بوده و فقط کافیست با لمس هر یک از برنامه های نشان داده شده وارد پنجره تنظیم دسترسی آن به اینترنت شوید. پس از وارد شدن به این پنجره با کشیدن صفحه به سمت بالا ، در انتهای پنجره خواهید دید که عبارتی با عنوان " محدود کردن داده های پس زمینه " به چشم میخورد که در مقابل آن یک مربع خالی قرار گرفته با تیک زدن در این مربع ، برنامه مورد نظر در صورت روشن شدن داده تلفن همراه اجازه نخواهد یافت که به اینترنت دسترسی پیدا کند.

این مطلب از جایی کپی برداری نشده و صرفا برای بالابردن اطلاعات اندرویدی شما آماده شده  و

امیدوارم  اولین آموزش اندورید که برای شما آماده کردم ، به اندازه کافی گویا و کارآمد بوده باشه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">